سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران
سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران

راه اندازی صندوق خیریه جوانان غیاثکلا

مطلب زیر توسط آقای بهروز (کریم) علیپور ارسال گردیده است 


چند وقت قبل آقای حمیدحسین‌زاده مطلبی را با عنوان پیشنهاد ایجاد صندوق در روستا گذاشتند که مورد توافق برخی از دوستان قرار گرفت . البته از دوستان خواسته شد که پیشنهادها و انتقادات خود را در این مورد بیان کنند که متاسفانه دوستان تنها به موافق بودن اکتفا کردند . چند روزی گذشت و بنده با آقای حسین‌زاده حضوری درباره این موضوع و اهداف و برنامه های صندوق و چگونگی شکل گیری آن صحبت کردیم و در نهایت مبلغی را به عنوان شروع به کار صندوق پرداخت کردیم و اینجانب مطلبی را با عنوان شروع به کار صندوق در وبلاگ درج نموده و از دوستانی که خواهان سهیم شدن در این کار بودند تقاضای همکاری نمودیم . چند روزی گذشت و متاسفانه تنها تعداد کمی از دوستان در این کار با ما سهیم شدند .

طی این روزها آقای حسین زاده تلاشهای خود را برای بیشتر شدن اعضای صندوق انجام دادند اما توفیقی حاصل نشد .

ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) فرا رسید و آقای حسین‌زاده همچنان تلاشهای خود را برای شکل گیری این کار معنوی انجام می‌دادند وبه لطف خدای متعال و قرار گرفتن در این ماه عزیز "که زمان بالیدن است و نه نالیدن"(که به فال نیک می گیریم) توانستند موافقت اعضای شورا و دهیار جوان روستا برای برگزاری جلسه‌ای با حضور اهالی محترم روستا (اعلان دعوت عمومی در مسجد چند روز قبل از سه شنبه) در روز سه‌شنبه را بگیرند .اما متاسفانه فقط با حضور 15 نفر این جلسه برگزار شد اما استارت این کار خورد و کار صندوق برای شکل‌گیری عملا آغاز شد .

شرکت کنندگان در این جلسه آقایان حمیدحسین‌زاده ، بهروز علیپور ، شمس‌الدّین غیاثی ، علی‌محمد غیاثی ، عیسی شعبانی ، نادعلی محمدی ، محمدعلی رمضانی ، جواد جالی ، ایمان قاسمی ، مجید(حسین) نیکپور ، یونس فرجی ، حاج آقاحسین غیاثی ، نبی‌اله غیاثی و ... در این جلسه آقای حسین‌زاده اهداف صندوق را تشریح کردند و از منافع اخروی و دنیوی صحبت نمودند بعضی دوستان هم نظراتی را بیان کردند و بعضی ها هم انتقادهایی به این صندوق داشتند در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این کار مثبت در روستا شکل گیرد و همه در راستای انجام این مهم تلاش کنیم و افراد صاحب نظر را با خود همراه نمائیم. در پایان جلسه مقرر شد تا جلسه‌ای که با حضور حقوق‌دانان و افراد صاحب نظر روستا برگزار می‌شود اساسنامه‌ای برای این صندوق نوشته شود. آقای حسین‌زاده و دوستان دیگر از قبیل شمس‌الدّین و خودم در این روزهای عزاداری تک تک و جدا جدا با حقوق‌دانان و افرادهای صاحبنظر و ذی‌نفوذ در بین شهر (از اهالی روستا که در ادارات هستند) و مسولین و حتی کسانی که در این کار( ngo) در یک شکل دیگر مشارکت داشتند و .. صحبت‌های لازم را انجام دادند و این مهم دستگیر اعضا یا بهتر بگویم حمایت‌کنندگان یا همراهان این صندوق که خواهان شکل‌گیری و به سرانجام رساندن این حرکت خیر هستند ، شد که این کار از جزئیات و زوایای بسیار برخوردار بوده و یا شاید مسایل حقوقی بسیار ریز داشته باشد. به عنوان مثال: چه کسی نیازمند شناخته می‌شود؟ اگر در روستا چند نیازمند وجود داشته باشد اولویت با کیست؟ چه کسانی اولویت را تعین میکند؟ آیا تصمیم‌گیری سلیقه‌ای نمی‌شود؟ پس از اینکه نیازمندان مشکلاتشان رفع یا کاهش پیدا کرد و نیازمندی وجود ندارد آیا صندوق باید منتظر نیازمند دیگری باشد یا هدفش ریشه کن کردن آن است؟ آیا صندوق در فاز درامد زایی وارد شود یا ..؟ آیا بلاعوض کمک کند یا.. (به قول بعضی‌ها آیا ماهی بدهد یا ماهی‌گیری یاد بدهد) و سوالهای از این قبیل ....در نهایت از شرکت‌کنندگان در جلسه مبلغی به عنوان عضویت یا همکاری کردن در این کار در جلسات بعدی در صندوق، دریافت و اسامی آنان نیز ثبت شد. که پس از صحبت قرار شد با کمک دوستان صاحب نظر در تمام زمینه ها یک جلسه ای تشکیل شود و اساسنامه نوشته شود تا همه با خیال راحت در کار خیر سهیم شوند. از این رو ما تا مدتی که این افراد را بتوانیم در کنار یکدیگر قرار دهیم به مشاوره کردن به شما افراد دیگر نیازمندیم تا با دیدی روشن‌تر قدم در این راه نهیم.

اسامی اشخاصی که آقای حسین‌زاده با تک‌تک آنها صحبت کرده و آمادگی خود را برای عضویت در صندوق اعلام نمودند عبارتند از :

۱) حمید حسین زاده

۲) بهروز علیپور

۳) شمس الدین غیاثی

۴) ایمان قاسمی

۵) عیسی شعبانی

۶) یونس فرجی

۷) رضا حسین زاده

۸) نبی اله غیاثی

۹) نادعلی محمدی

۱۰) احسان غیاثی

۱۱) حاج آقا حسین غیاثی

۱۲) حمزه رمضانی

۱۳) حبیب اله رمضانی

۱۴) ابراهیم غیاثی

۱۵) محمد علی رمضانی

۱۶) علیمحمد غیاثی

۱۷) عبدالواحد غیاثی

۱۸) مجید نیکپور

۱۹) حنظله رمضانی

۲۰) محمد علیزاده

۲۱) فردین رمضانی

۲۲) علی فرجی

۲۳) یاسر علیپور

۲۴) نبی اله خرسندی

۲۵) محسن کریمیان

۲۶) جابر تقی پور

۲۷) فریدالدین غیاثی

۲۸) غیاث الدین غیاثی

۲۹) نورعلی تقی زاده

۳۰) غلامرضا حسینی

۳۱) جماالدین غیاثی

۳۲) مهدی علی پور

۳۳) محمد تقی غیاثی

۳۴) حسین محمدی

۳۵) محسن محمدی

۳۶) عسگری جال


تا الان 36 نفر ثبت شده که 7 نفر هنوز مبلغی پرداخت نکردند و جمع مبلغ دریافت شده 1940000 ریال میباشد.

دوستانی که خواهان عضویت در صندوق هستند اما هنوز اهداف صندوق را بدرستی متوجه نشدند میتوانند با ارتباط تلفنی با آقای حسین زاده نسبت به اهداف صندوق مطلع شوند . در پایان از همه دوستان و هم محلی های عزیز و نویسندگان وبلاگ تقاضا داریم در هر کجای این کشور پهناور که هستند نظرات ، پیشنهادها و انتقادات خود را از طریق نظرات یا ایمیل hamidhosinzadeh@gmail.com به ما اعلام دارند و ما را در این کار یاری رسانند و با ما سهیم شوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.