سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران
سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران

زندگینامه تحصیلی و شغلی حاج‌ کربلایی محمدعلی فرجی

محمدعلی فرجی فرزند یونس در خرداد 1331 شمسی در روستای غیاثکلا ازتوابع آمل به دنیا آمد ، در همان سن طفولیت وقتی آغوش مادر مأوایش بود از زیارت کربلا نصیب یافت و از همان کودکی نامش با پیشوند کربلایی زینت گرفت . کربلایی محمدعلی همینکه شش ساله شد جهت فراگیری عم جزء و قرآن و خزائن الاشعار و جوهری به مکتبخانه‌ی روستا سپرده شد . پس از تعلیم علوم قدیمه ، مقطع تحصیلی ابتدایی از کلاس اول تا پنجم دبستان را در بالا دیوکلا (قائمیه علیا) و کلاس ششم ابتدایی را در دبستان فرسیو آمل فرا گرفت . در سال 1346 در دبیرستان پهلوی آمل (امام خمینی فعلی) ثبت نام کرد و سه سال اول متوسطه یعنی سیکل اول را در این مدرسه و سه سال آخر متوسطه را در رشته ریاضی دبیرستان محمد طبری آمل گذراند . در سال 1352 وارد دانشگاه (مجتمع آموزش عالی) علامه دهخدای قزوین شد و موفق به اخذ لیسانس در رشته اقتصاد گردید .

در سال 1357 بعنوان معاون مالی واداری در شرکت ریسندگی و بافندگی تبد قزوین مشغول کار شد و تا سال   1363 در آن شرکت اشتغال داشت . سپس به مازندران انتقال یافت و در سیمان نکاء مازندران بعنوان معاون مالی و رئیس حسابداری تا سال 1368 فعالیت داشت . سپس به سمت مدیر مالی شرکت جین مد تحت پوشش سازمان صنایع ملی منصوب شد و علاوه بر اینکه عضو هیأت مدیره این شرکت بود ، همزمان در هیأت مدیره شرکت خانه بتن که آنهم تحت پوشش سازمان صنایع ملی بود ، عضویت داشت . در این فاصله زمانی نسبت به اخذ فوق لیسانس در رشته مدیریت صنایع بهبود و بهره وری از مجتمع آموزش عالی صنایع ایران مبادرت نمود . و در سال 1370 بعنوان مدیر برنامه‌ریزی و کنترل مواد در شرکت نساجی بابکان  آمل مشغول شد و بمدت سیزده سال در این شرکت فعالیت داشت . سال 1383 از این شرکت به سیمان نائین انتقال یافت و بمدت یکسال مدیرمالی و اداری آنجا بود و بلافاصله به شرکت سیمان زال منتقل شد و بمدت چهارسال تا 1388 مدیریت مالی و مدیریت حسابرسی و مشاور مالی این شرکت را عهده دار بود . ونهایتاً در سال 1388 بازنشسته شد و از زمان بازنشستگی تا اکنون در مقام مشاور مالی موسسات تولیدی و بازرگانی و پیمانکاری فعالیت دارد . نامبرده در مدت سی سال خدمت ماهرانه و صادقانه علاوه بر اتکاء به تخصص‌های آکادمیک ، با بهره‌برداری از سایر مهارتها و آموزشهای مکتسبه (مانند دوره گزارشگری مدیریت – دوره آموزش کامپیوتری هفتگانه اکسل ، اکسز .... – دوره آشنایی با سیستمهای کنترل داخلی و طراحی آن – دوره آشنایی باسیتمهای اتوماسیون اداری و مخابراتی همکاران و رایان نظم و آرتا – دوره مدون سازی سیستم ایزو 9000 – دوره مدیریت برون سپاری) به صنعت کشور سرویس مطلوبی ارائه نمود .

کربلایی محمد علی فرجی در سال 1356 با دختر دایی خویش (صبیه حاج سیدابوالحسن حسینی دیوکلایی ) ازدواج کرد و حاصل این ازدواج سه فرزند میباشد ، پسرش مهدی دارای فوق لیسانس مدیریت مالی و اکنون مدیر مالی شرکت آریا دیزل میباشد و پسر دومش میلاد دارای فوق لیسانس مکانیک و علاوه بر اشتغال در پژوهشکده دفاعی شمال ، در دانشگاه آیت‌اله آملی تدریس نیز می‌نماید . دختر آقای فرجی بنام محبوبه با فوق دیپلم هنر ، معلم دبیرستان دخترانه ناشنوایان صدیقه طاهره آمل است و همسر پسر عموی خودش ( آقای علیرضا فرجی ) میباشد . ضمناً حاج کربلایی محمدعلی فرجی علاوه بر مشرف شدن به دوسفر تمتع و عمره حج ، توفیق سفر به سوریه و لبنان را نیز داشته است .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.