سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران
سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران

گام به گام تا برگزاری یادواره شهدای غیاثکلا-برنامه‌ریزی و پیگیری

از اینکه "ایمان و عشق" و "خلاقیت و انگیزه‌ی" جوانان پرشور غیاثکلا ، پس از روی کار آمدن شورا و دهیار منتخب‌شان ، آنچنان تاثیر بسزایی در روند فعالیتهای روستا گذاشته تا ناگهان بعد از بیست‌وپنج سال ، زمینه برگزاری یادواره شهداء غیاثکلا که آرزوی دیرینه مردم و خانواده شهدای غیاثکلا بود را فراهم می‌نمود ، موجب خوشحالی و مسرت همگان شده بود . و همین امر باعث شد که بسیاری از اهالی کهنه‌کار به جوانان اعتماد نموده و داوطلبانه در کنار اعضاء ستاد بزرگداشت شهداء قرار گیرند و با کمک مالی و فکری و یدی و جسمانی به کمک ستاد بشتابند .
در این راستا پذیرش و استقبال خانواده‌های معظم شهدا و عهده‌دار شدن مخارج اصلی مراسم توسط ایشان ، دلگرمی و شور مضاعف به جوانان و دست‌اندرکاران ستاد بخشید و آنها را مصمم نمود تا این یادواره را هرچه باشکوهتر و مجلل تر برگزار کنند .
بنابراین از همان ابتدای کار با بهره گیری از اعتبار و نفوذ حضرت آیت‌اله غیاثی ، از قائم مقام محترم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور حاج آقا حسنی دعوت بعمل آمد تا جهت سخنرانی در مراسم حضور یابند . لیکن چون برای نامبرده مقدور نبود تا در روز پنجشنبه 30 آبان و پنجشنبه 7 آذر در مراسم حضور یابند لذا توافق گردید که یادواره در روز پنجشنبه 14 آذر برگزار شود .
پس از تعیین سخنران و قطعی شدن روز برگزاری یادواره ، مابقی امور مربوطه با تلاش و پیگیری دو قلوهای فعال و همیشه درصحنه غیاثکلا ، یعنی برادران (یاسر و مقداد) علیپور که در کنار فرمانده فعال پایگاه بسیج غیاثکلا آقای روح‌له غیاثی همکاری تنگاتنگ و چشمگیری داشتند ، یکی پس از دیگری انجام پذیرفت . طرحها و عکسها و مطالب در کنار هم قرار گرفت و بنرها و پوسترهای تبلیغاتی آماده شد و در جای جای سطح شهر و مسیر روستای غیاثکلا نصب گردید .


همکاری و همیاری و مشاوره و وساطت بسیاری از افراد مجرب و باسابقه در روستا موجب شد تا کارها روانتر و با مشقت کمتری توسط دست اندرکاران تهیه و نصب و توزیع بنرها و پلاکاردها و پوسترها و دعوتنامه ها صورت پذیرد و در این میان رهنمودها و مساعدتهای سرهنگ بازنشسته سپاه برادر حاج سیدباقر حسینیان بسیار راهگشا و مثمر ثمر بود .


اکنون همگان در سطح منطقه و آمل میدانستند که یادواره 9 تن از شهدای غیاثکلا و زیارکلا در روز پنجشنبه 14 آذر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسنی قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید وایثارگران کشور و با مداحی حجت الاسلام نعمتی در مسجد احرار غیاثکلا برگزار میشود ، و خود را برای شرکت در مراسم آماده کرده بودند . ولیکن هنوز اصلی‌ترین کارها یعنی ( آماده‌سازی فضای داخلی مسجد از نظر ایجاد دکور و تزئین محیط و نیز نصب پرچم‌ها و تمثال شهدا و پلاکارد خوش‌آمدگویی در فضای بیرون از مدخل ورودی روستا تا مسجد و همچنین امور مربوط به آشپزخانه برای تهیه و تدارک مواد غذایی و طبخ غذا ) باقی مانده بود .

بهمین منظور اصلی‌ترین اقدامات اجرایی از صبح سه‌شنبه دوازدهم آذر ، در گروههای متعدد و مستقل آغاز شد و 48 ساعت تلاش بی وقفه همراه با استرس و التهاب را از تک تک افراد را به خویش اختصاص داد .


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.