سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران
سایت روستای غیاثکلا

سایت روستای غیاثکلا

پایگاه اینترنتی روستای غیاثکلا دابو از توابع آمل - مازندران

برگزاری مراسم یادواره شهداء غیاثکلا

سرانجام پس از زحمات کارگروههای مختلف ستاد بزرگداشت دو تن از سرداران شهید غیاثکلا ، که از سه ماه پیش به تدریج برنامه های مقرر شده را راهبری کردند و در روزهای سه‌‌شنبه و چهارشنبه بی وقفه و پر تلاش پیگیری نمودند ، بالاخره در روز پنجشنبه 14 آذر ، همه چیز مهیا و آماده برای شروع و اجرای مراسم بود . جوانترهای خانواده های شهدا در بیرون محوطه مسجد در کنار بسیجیانی که گلاب بدست ، اسفند دود میکردند ، برای خوشامدگویی و استقبال از مدعوین آماده بودند . و بزرگترهای خانواده شهداء و بزرگان محل داخل مسجد آماده پذیرایی از مدعوین انتظار می‌کشیدند . گروههای فرهنگی و هنری اعم از گروه سمعی‌وبصری (فیلمبردار = ابراهیم غیاثی) و (عکاس = بهروز علیپور) و (ویدئوپرژکتور = حمیدحسین زاده) و (مجری = محمدرضا غیاثی) آماده برای شروع مراسم بودند .





با اینکه ساعت بزرگ مسجد  10 صبح را نشان میداد و طبق قرار میبایست مراسم شروع میشد اما بدلیل عدم حضور جمعیت کافی , اینجانب ناگزیر به شروع و اعلام برنامه در ساعت ده و نیم نموده و برنامه های یادواره با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد .




پس از تلاوت آیات قرآن , ضمن اشاره کوتاهی به سوابق و تاریخچه روستا ، شعرخوانی در خصوص تجلیل از هفت تن شهید غیاثکلا ( اسماعیل قاسمی - عیسی محمدی - سیف اله نوریزاده - جمال الدین غیاثی - سید احمد کریمیان - مظاهر حسینی - خیرعلی تقی زاده ) و دوتن از شهدای زیارکلا ( شیخ رضا رمضانی - علی زمانی ) توسط اینجانب ( مجری مراسم) صورت پذیرفت و ادامه مجلس به مداح و ذاکر اهلبیت حجت الاسلام نعمتی سپرده شد .



و پس از ذکر مداحی با تشریف فرمایی حاج‌آقاحسنی (قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهیدکشور) به صحن مسجد احرار غیاثکلا ، همزمان با فاتحه خوانی ، مراسم غبارروبی مزار شهدا نیز توسط معظم‌له به اجراء در آمد .




و سپس با حضور حاج آقا حسنی و همراهان به داخل مسجد ، مهندس محدث غیاثی (فرزند شهید جمال‌الدّین غیاثی) عریضه خیر مقدم و خوش آمدگویی را قرائت نمود و بلافاصله پس از او مراسم یادواره با سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسنی قائم مقام محترم نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران کشور  پایان یافت .





نماز جماعت آنروز به امامت حجت الاسلام سید محمد کریمیان اقائمه و سردار علیپور فرماندهی حفاظت بیت رهبری در فاصله دو نماز ظهر و عصر روایت کوتاهی از حماسه دفاع مقدس و خاطراتی از شهداء نقل نمود و نهایتاً پس از نماز جماعت عصر , پذیرایی ناهار صورت گرفت و مراسم با تودیع مدعوین پایان یافت .






پس از اتمام مراسم اعضاء ستاد بزرگداشت دوتن از سرداران شهید غیاثکلا ، که پس از سه ماه تلاش و فعالیت صادقانه ، مفتخر به برگزاری یادواره‌ی 9 تن شهدای غیاثکلا وزیارکلا بصورت بسیار با شکوه و فراتر از حد انتظار شده بودند ، پس از عکس گرفتن دسته جمعی از خویش و در کنار خانواده‌ی شهدا ، به جمع آوری وسایل و تزیینات و دکورها و کتیبه ها و بنرها و ....... پرداخته و تا غروب فردای آنروز (عصر جمعه) مشغول به این کار بودند.



  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.